Friday, August 3, 2012

Düğün Dosyası: Gelinlik Seçerken



Evlilikte 8. ayımıza girdik, artık bazı deneyimleri paylaşmaya başlamalı diye düşündüm. Düğün deyince benim aklıma ilk "gelinlik" geldiği içün önceliği bu konuya vermek istiyorum :) Aralara serpiştirdiğim fotoğraflar bana aittir. Fazla yazabileceğimi düşündüğümden sizleri sıkmak istemedim :))




Stresli düğün hazırlıkları devam ederken sıra gelinlik seçmeye geldiğinde tüm stresimi unutmuş, çok farklı bir psikolojiye girmiştim. Daha doğrusu gelinlikçiye adımımı atar atmaz sebepsiz bir mutluluk kaplamıştı içimi, hiç unutmuyorum :)



Şüphesiz Grace Kelly gelinliği benim için çok özel bir yerdeydi. Hiçbir gelinlik modeli beni onunki kadar çekmemiştir. Hatırlarsınız geçen seneye Prens William ve Kate Middleton düğünü damgasını vurmuştu. Kate'in gelinliğini görür görmez aklına Grace Kelly gelinliği gelen tek kişi ben olmadığıma eminim. Herneyse, Prenses Kate'in gelinliğini de çok çok beğenmiştim. Bu iki harika gelinlik modeliyle benim de aklımda belirlediğim bir model oluşmuştu tabiki.



İlk gelinlikçi aslında zaten referansla gittiğimiz yerdi. Önce gezelim sonra karar verelim olayı olmadı yani. Hani orası olmazsa diye benim bulduğum biryer daha vardı ama hiç gerek kalmadı. Şunu belirtmek isterim, ben çok çeşit içinde asla tercih yapamayan biriyimdir ve böyle bir durum beni gerer, daha da sinirlendirir. Eğer siz de benim gibiyseniz lütfen biraz limitleyin kendinizi. Ha ama yok ben her modeli deneyeceğim, her tükkana gireceğim diyorsanız da saygı duyarım, size kolay gelsin derim ama ben bir süre sonra ya düşer bayılır ya da birini gırtlaklarım herhalde :)) Neyse, sonuçta kişi kendini bilir. Ama unutmayın ki çok model denemenin de kararsız kalmak gibi bir yan etkisi olabilir. Yani özetle aslında ne istediğini bilmeli gelin.

Elbette ki herşeyden önce vücut tipine uygun modeli bulmalı. Mesela bu benim önceden planladığım birşey değildi. Sadece çok beğendiğim ve yukarda bahsettiğim iki gelinlik modeli vardı ve kendi gelinliğimin de o tarzda olmasını istiyordum, o kadar. Çok farklı modeller hayal etmemiştim. Şanslıydım ki gelinlikçide hemen vücut tipime uyacak modeller çıkartıldı. Yani bu konuda bilgilendirildim. Toplamda 5 gelinlik denemiş olmalıyım, sayıyı net hatırlamıyorum 4 de olabilir. Hiçbiri ilk giydiğim gelinlik kadar farklı hissettirmemişti, e damat da aynı fikirde olunca ilk gelinlikte karar kıldık. Ölçüm alındı, model biraz değiştirildi, kuyruk ve kurdele istediğimi de belirttim. Daha sonra provalara gittim ve her seferinde istediğim ve istemediğim herşeyi açıkça söyledim. Mesela, nasıl olsa gelinliğin kuyruğu olacaktı, bir de uzun duvakla uğraşmak istemiyordum, gerek yok dedim. Ama kurdele çok önemliydi ve mutlaka unutulmamalıydı, sürekli hatırlattım. Provalara kalabalık gidenler olabilir, ya da çekinip de isteklerini söyleyemeyenler olabilir diye yazıyorum, bu sizin en güzel gününüz olacaksa, en güzel de siz olacaksanız önce siz kendinizi güzel bulmalısınız ki en özel gününüzün tadına keyifle varın.

Çok şükür benim gelinlik provalarım sorunsuz geçti. Ve çok çok beğendiğim bir gelinliğe sahip oldum, keyifle de giydim.



Benim için elbette ki dünyanın en güzel gelinliği çünkü üzerinde mükemmel olduğunu düşündüğüm bir el işçiliği var. Bu dantel işlemeleri detaylı paylaşmadan olmazdı :)

Düğün albümümüzü kurcalayıp gelinlik detaylarının olduğu fotoğrafları ayıklayıp düzenlemek 1 günümü aldı, yani aslında bu yazıya dün başladım ama yayınlama işini bugün bitirebildim. :)

Aslında çok fazla "şöyle yapın, böyle yapın" demek istemiyorum çünkü bu konunun tamamen kişiye özel olduğunu düşünüyorum. Bir de zevkler ve renkler meselesi var tabi ki :) Tüm gelin adaylarına diyebileceğim tek şey: rahat olun ve tüm o güzel anların tadını çıkarın. Benim tüm gelinlik provalarında, kuaförde, çekimde ve düğün anında tek istediğim eğlenmekti, öyle de yaptım, gerçekten çok işe yaradı.

Siz eğlenince herkes eğleniyor, herkesin yüzü gülüyor :)

Sevgiler

:)




No comments:

Post a Comment